חשיבות התעסוקה לדייר

חשיבות התעסוקה לדייר

אצלנו במעון נווה האירוס, מעון שמאכלס אוכלוסייה שהיא בעלת מוגבלות שכלית והתפתחותית שמוגדרת כאוכלוסייה של “אי שקטים” ושסובלת מדואל דיאגנוזה, שזו אבחנה כפולה. אוכלוסייה שנחשבת למתמודדי נפש וזקוקה כל העת לסיוע, עזר ותמיכה נפשית ומנטלית בכל תחום בחייה.

מעון נווה האירוס עבר לא מעט תהפוכות בשנים האחרונות, אך היום לאור כל כך הרבה שינויים מהותיים ואמתיים ותחת ניהול חדש עם גישה אחרת, מעון נווה האירוס מספק בית חם, ואווירה משפחתית עבור כל דייר, מעון נווה האירוס דואג לרווחתם של הדיירים וכמו כן גם לתעסוקתם, מה שחשוב על מנת לפתח ולחזק בהם התנהגויות חיוביות ותחושות של יעילות ושייכות.

תעסוקה חשובה

ידוע הרי שכל תעסוקה שבה האדם עוסק יש לה חשיבות גדולה. תעסוקה מפיחה בכל אחד תחושה של שייכות, הרגשה שהוא מועיל לחברה ולסביבה שלו בכך שהוא מייצר עבודה, כסף וכן הלאה. גם בנווה אירוס כשהאוכלוסייה היא כולה דיירים שסובלים ממגבלות לא פשוטות, זקוקים לתעסוקה רבה במהלך היום שלהם והשגרה להם כדי לחזק תכונות שייכות וערכיות ולמזער התנהגויות ותחושות שליליות. כל תעסוקה מפתחת בהם תכונות משמעותית שתורמות לערך העצמי, לביטחון ולסיפוק העצמי.

תעסוקה יכולה לבוא לידי ביטוי במגוון של נושאים כל עוד יש בה משהו מועיל והיא מספקת פידבק חיובי. כמו כן, ידוע שתעסוקה מדירה שעמום, היא מאפשרת ריכוז ופיתוח מיומנויות רבות ומעניקה דרור ליצירתיות ודמיון.

פיתוח תעסוקתי בנווה האירוס

חלק ממכלול השינויים שחלו בנווה האירוס הוגברה התודעה עד כמה חשובה התעסוקה של הדייר. בשנה האחרונה הושקעו משאבים רבים בכל מה שקשור במתן אפשרויות תעסוקתיות לדיירים, הן במשאבים שקשורים לכסף, הן בכוח אדם שהצטרף וכלה בתוכן עשיר לדיירים וציוד מגוון.

על מנת שלכל דייר יהיה עניין וגיוון בחיי היום יום וימצא את התחום בו הוא מתעניין ויחוש אליו זיקה וסיפוק, הושקע ציוד רב במגוון של תחומי אומנות ויצירה, רעיונות תעסוקתיים רבים בהם לוקחים חלק הדיירים ותורמים רבות לתפקוד ולשיפור המעון.

תחום התעסוקה יכול להתחיל כבר בשעות הבוקר בהם הדיירים משתלבים בחלק מעבודות תחזוקת המעון וכך מעניקים לעצמם את תחושת האחראיות, מצמצמים התנהגותיות שליליות, ממלאים את זמנם בערך מוסף ובעניין, ממזערים את תחושת העצבות ומפתחים קשרים בריאים ופרודוקטיביים עם הסביבה שלהם.

אנו מביאים לידי ביטוי את אמונתנו ותפיסתנו כי גם לכל דייר קיימת הזכות למימוש עצמי והיכולת להוציא מעצמו ולהעניק לחברה. כל תעסוקה שניתנת לדיירים מושקעת בה מחשבה והיא נבנית במיוחד לצרכיו ולמגבלותיו של הדייר. על מנת שהדייר יחוש במשמעות הגדולה בחייו וגם ירגיש סיפוק גדול מעצמו. חלק מהעבודות הן גם עבודות אומנות ויצירה שכן אותם מציגים לפני כולם וכך למעשה גם מעצימים את תחושת הגאווה בדיירים.

מעון נווה האירוס שם לו למטרה לייצר ולעודד כל הזמן חיים יצירתיים עם מגוון של אפשרויות תעסוקתיות, כמו כן, יש שקיפות מלאה מול המשפחות והאפוטרופסיים שמגיעים לבקר במעון וחווים יחד את חייהם ויצירותיהם של יקיריהם.

קרא עוד: סנטוריום | סוגי דיור לאנשים שסובלים מפיגור שכלי

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות